Wydarzenie

VII Pielgrzymka Harcerska do Kalwarii Zebrzydowskiej “Serce wielkie nam daj”

Nasza reprezentacja liczyła 16 osób. Wyruszyliśmy w sobotnie przedpołudnie z Palczy, wraz z innymi drużynami hufca. Trasa wiodła przez Skawinki, górę Chełm, Stronie, Bugaj do klasztoru. Po drodze podziwialiśmy piękne widoki, zatrzymaliśmy się przy kapliczce “Papieskiej”, grobach partyzantów i na boisku w Stroniu gdzie czekał na nas dh Adam i dh Filip -Kapelan z poczęstunkiem. Pogoda była cudowna. Przy klasztorze powitał wszystkich Kustosz sanktuarium. Na specjalnym sercu zaznaczyliśmy swoją obecność i poszliśmy pomodlić się do Matki Boskiej Kalwaryjskiej. Po zakwaterowaniu w Domu Pielgrzyma czekał na nas pyszny obiad w restauracji. Wieczorem modliliśmy się w kaplicy , a potem wyszliśmy na Górę Ukrzyżowania, gdzie wszyscy uczestnicy pielgrzymki spotkali się przy harcerskim ognisku. Tam zaprezentowaliśmy naszą drużynę (każdy zastęp wykonał przygotowany wierszyk o sobie) i bawiliśmy się w zwierzątka 🙂 Noc spędziliśmy w wygodnych łóżeczkach. Wyspani, po śniadaniu ruszyliśmy na grę terenową, gdzie robiliśmy z koralików różańce na akcję charytatywną, pocztówki dla seniorów, zwiedziliśmy krużganki i las przyklasztorny. O godz. 11-tej odbyła się uroczysta Msza w bazylice, a po niej apel pożegnalny przy ołtarzu polowym.
Rozpoczynając wędrówkę, każdy napisał intencję w jakiej idzie na pielgrzymkę, mamy nadzieję, że ona się spełni.